icon_tantelouise

En wat dan?

Stel: u maakt zich zorgen over uw moeder. Ze klaagt nooit, maar het leven wordt haar de laatste tijd zichtbaar te zwaar. Zelfstandig wonen lukt nog net, maar hoe lang is dat nog verantwoord? Zou ze niet beter af zijn in een verzorgingshuis of een verpleeghuis? En kan ze daar heen en hoe snel? En als het nog even duurt, krijgt ze dan wel thuiszorg?

Zoveel vragen

De cliëntenadviseur van tanteLouise kan u helpen. Na wat gerichte vragen – nog meer vragen – is de conclusie misschien wel dat uw moeder zeker in aanmerking komt voor een verblijf in een van onze locaties en nog in de buurt ook. Maar dat is wel afhankelijk van de indicatie die ze krijgt.

Een indicatie. Wat is dat ook al weer?

De cliëntadviseur van tanteLouise legt het u haarfijn uit. Ook dat de aanvraag moet worden gedaan bij het Centrum Indicatiestelling Zorg, een hele mond vol. U mag dat natuurlijk zelf doen, maar de cliëntadviseur zal beslist aanbieden om die taak van u over te nemen. Dat is fijn, want het voorkomt dat u onverhoopt verdwaalt in het woud aan regels. Want stel dat de uitkomst is dat uw moeder voorlopig best nog even thuis kan blijven wonen, maar dat het dan wel verstandig is dat ze naar de dagbehandeling gaat. En daarvoor moet u weer een beschikking hebben van de gemeente. En voor persoonlijke verzorging is het weer noodzakelijk dat u aanklopt bij uw zorgverzekeraar. Grrrr.

Altijd antwoord

Het Cliëntenservicebureau van tanteLouise kan u veel rompslomp uit handen nemen. Maar u ook de weg wijzen in de complexe wereld van de zorg en antwoord geven op al die vragen die u heeft. Wat die vragen ook zijn.

“Dagelijks bereiken ons vragen die we niet eerder hebben gehoord. En hebben we niet meteen een antwoord paraat, dan gaan we ernaar op zoek”, zegt coördinator Irma Dietvorst. “Onlangs nog kregen we een telefoontje uit Australië. Meneer wilde naar Nederland vliegen en zocht een plaatsje in een verpleeghuis. Of wij dat even konden regelen.”

“Domme of gekke vragen bestaan niet. We krijgen dagelijks vragen die we in al die jaren nooit eerder hebben gehoord.”

–  Irma Dietvorst,
Coördinator Cliëntenservicebureau
icon_handen_wit

Meer weten?

Heeft u vragen over bijvoorbeeld opname in een verzorgingscentrum of verpleeghuis of wilt u liever eerst een afspraak maken voor een rondleiding, aarzel niet en bel met het Cliëntenservicebureau. Dat kan, zeven dagen per week en 24 uur per dag, op het nummer 0900 – 900 4444.